Årskurs 7-9
Engelska
The Shoe On The Lake
Syfte
Att uttrycka en trovärdig historia i både (sam)tal och text.
Läraren reflekterar
Nedan visas ett upplägg som består av en inledande muntlig del och därefter en skriftlig. Det går förstås att lägga till och stryka frågor, samt förändra upplägget så att det passar din klass/grupp. Idén bygger på Fredrik Sandströms En sko på vägen och här finns en variant på engelska gjord av Annika Sjödahl: The Shoe
Metod – Instruktioner till eleverna
You’re going to write a story about this lost shoe. We will talk about the picture in class and in groups you will discuss the following questions as a base for your individual writing:
- Who owns the shoe?
- How did it end up on the ice?
- What happened right before the shoe ended up on the ice?
- For how long has it been lying there?
- Why is it there?
- Is the shoe missed?
- What’s the most likely reason to why the shoe is there?
- What’s the worst that can have happened?
Your individual text should be written during class. You have half a lesson to finish your first draft. Then you will get feedback and edit your texts in another lesson. These are the instructions for your text:
- It should have three parts:
-
- Part 1: In the morning, in a car
- Part 2: After lunch, at the lake
- Part 3: In the evening, your own choice of location
- It should be written in Times New Roman, 12pt.
- It should be a maximum of 1 page long.
- Your story’s first or last sentence should be: There’s a shoe on the ice.
- You will get feedback on your texts and get to edit them during another lesson.
Lgr22 Syfte
Utveckla förmåga att formulera sig och kommunicera på engelska i tal och skrift.
Centralt innehåll*
Samtal, diskussion och skrivande där eleverna berättar, beskriver, instruerar och motiverar sina åsikter.
Betygskriterier*
I skriftliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven med viss variation, tydligt och sammanhängande. Eleven formulerar sig även med flyt och viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
* årskurs 7-9
Kommentarer